Инж. Таня Калакунова- отвътре и отвън


Представяме на вашето внимание г-жа Таня Калакунова- символ на борбата, символ на силата, на красотата и разбира се, на козметиката като начин да се грижим за себе си. Тя е майка с огромно сърце, пълно с любов, жена с много познания в сферата на козметиката и деликатните изкушения за нашата кожа. Таня Калакунова е собственик на невероятната козметична марка Кокона, създадена през 1999 година,  чиято цел са продукти, "носещи здраве и красота и решаващи проблеми". Нейната трудна майчина история я вдъхновява да помага и на други жени с репродуктивни проблеми, защото според нея няма по-голямо богатство на света от детето.
Как нашата героиня е достигнала етапа от живота си, в който е страхотна майка и същевременно е работещо момиче със свой собствен успешен бранд и защо грижата за кожата е от изключително значение както за нас, така и за децата ни научете в следващите редове. 

1. Разкажете ни Вашата история за това как станахте майка. Знаем, че сте минали през трудности, докато стигнете до това щастие. Бихте ли споделили с нашите читатели, защото със сигурност има много жени, които биха се вдъхновили и биха продължили да се борят докато постигнат целта си.
Ще Ви разкажа за болката и цената на щастието в един ред: 22 години борба, 5 спонтанни аборта, 8 ин-витро операции, 30 упойки, много надежди и сълзи. На 48 години забременях ин-витро в клиника „Надежда“. Съпътстващо имах диабет, хипертония и тромбоза в крака. Гледаха ме „като писано яйце“.  
На 49 години родих и..... светът стана друг! Всичко се промени.  Едно сърчице биеше вътре и извън мен, две очички чакаха мляко и обич.  
За всички жени, които желаят и се борят за най-голямото богатство на света – да имат своя рожба, ще кажа: Мили момичета, вярата в себе си, вярата в екипа, който се грижи за Вас, и вярата в Бог ще сбъднат мечтата Ви! Каквото и да кажете, ще Ви разбера. Но моля Ви, ПОВЯРВАЙТЕ СИ!
www.kokona.net


2. Как решихте да се занимавате с козметика?
Бях в 7-ми клас. Радост (моята майка) ми донесе книжката „101 професии“. Харесах снимка на момиче с бяла престилка, което правеше червило... и сякаш всичко започна тогава. Наблягах на химията и по-късно завърших висшето си образование във ВХТИ София, специалност „Парфюмерия и козметика“
На парфюмерия ме е учила г-жа Малфати, а на козметика Васко Ангелов. Фундаментът направи така, че да се получат по-късно козметични продукти, носещи здраве и красота и решаващи проблеми.

3. От къде идва името?
КОКОНА е символ на поддържана, накипрена жена, излъчваща чар, здраве, хъс за живот и младост.
КОКОНА е жена, привличаща погледи и възхищение.
КОКОНА е жена, на която детето й и казва „Мамо, много си красива!“

4. Защо грижата за кожата е толкова важна?
Органите, с които тялото диша, са два и кожата е единият от тях. Премахването на мъртвата дерма е свежестта и усещането за чистота след къпане. Но бебето е с една хидратация, а тази на  възрастните е наполовина. Грижата за кожата с козметични продукти е тази, която ни отдалечава от сухата, набръчкана и невитална кожа. Ето защо козметиката е важна!
Софи жирафчето- www.sophiegiraffe.bg

5. А бебешката козметика... какво е нужно да притежава един продукт за бебета, за да бъде полезен, а не опасен?
- прецизирана формула;
- клинични изпитания;
- непрекъсната иновация;
- богатство от „благинки“ (витамини, масла, екстракти, специалитети);
- регулирано рН, съобразено с това на бебетата;
- аромати, несъдържащи алергени;
И обратна връзка от потребителите!

6. Вярно ли е, че за козметиката за бебета се отнася максимата "колкото по-малко, толкова по-добре"?
Това като максима е весело. Няма как да измием бебока само с вода. Стандарт е максимата – европейски, български, световен. Мислено е от много хора, с много знания и опит. Ето защо, например вискозитет на шампоаните не се нормира – за да се слага по-малко, да се разнася по-лесно, да се отмива бързо и във ваната да има усмихнато бебе.

7. Казват, че не е добре бебето да се къпе повече от три пъти седмично през първата годинка, защото пада защитният липиден слой, истина ли е това и важи ли и за козметиката?
Абсолютно вярно. В стремежа си човек да продава не бива да излиза извън границите на разума.
Но всеки ден, след всяко изхождане, ако сте вкъщи, мийте дупето на бебока, подсушавайте и мажете с крем или пудра. А мокрите кърпи... те са за навън /поне според мен/.

8. Какво мислите за мокрите кърпи, някои специалисти казват, че не е добре да се използват, независимо, че пише, че са щадящи, смята се, че в тях има наличие на алергена катон.
Въпросът е, когато се използват, да са наистина бебешки. Няма как да са пуснати на пазара и да имат алергени.... Или поне търсете такива, които са клинично тествани.  И не ползвайте за децата си мокри кърпи за възрастни. 
Сладката Рая е рекламното лице на козметиката за деца от серията Бебино

9. Ако в семейството има история с кожни проблеми, алергии или астма каква козметика трябва да се ползва. Ясно е, че трябва да се изпират всички дрехи преди да се облекат на бебето, но предполагам, че трябва да се обърне и внимание на препаратите, с които перем и на всяка козметика, която ползваме за детето.
Изпират се. Гладят се (аз гладя дрехите на Рая и до сега и това не е само заради естетика). Ползват се препарати за бебета с по-щадящи пенители.
А когато има кожни проблеми, още повече алергии, нека на всяка майка и стане ясно, че на помощ идва медицината. Тя е за това – да лекува!

10. Вашите продукти участват на изложения в Европа и в Азия, какво се случва на такива мащабни мероприятия, как там хората приемат българското?
С интерес! За четящите хора България е оазис на билки, прекрасен климат, вълшебни етерични масла .... и разбира се маслодайната роза, която ни прославя по света.
Фактът, че поддържаме дългогодишни партньорски взаимоотношения с нашите дистрибутори говори за две неща – потребителски интерес и задоволство от качеството на продуктите. Колкото и държавите да имат граници, козметиката няма.
Бебешка козметика Bebino- Кокона- www.Reia.bg


11. И в тази връзка как се справяте с конкуренцията? Имате ли тайна? С кое сте по-различни?
Няма артикул в света без конкуренция – от хляба до самолета. И в брака, и на работа, и в детската ясла има конкуренция. Ако човек я приеме като стимул и съревнование за все по-добри продукти, тя може да бъде най-положителното нещо на света. Това е тайната! Положително мислене когато творим, когато избираме опаковки, пазари, дистрибутори, когато създаваме продукта, използвайки опит и знания. 

12. Част сте от благотворителна кампания за майки, които искат да имат бебе. Разкажете ни повече.
Смятаме и тази година да се включим в кампанията „Искам бебе“. Започнахме през 2014г. Част от приходите от продажбите на серията за бебета БЕБИНО са за подпомагане на двойки с репродуктивни проблеми. Успяхме да помогнем на две двойки, които се сдобиха с живи и здрави деца. Няма такава радост! Неописуемо е чувството да видиш радост в очите на майка с над 10 опита ин-витро и с бебе в ръце!
13. Какво всъщност за вас е красотата и може ли тя да се постигне само с козметика?
Красотата е излъчване! Красотата е грижата на човека за неговото здраве, душа, кожа, коса и тяло. Когато един човек се грижи за себе си, той се грижи и за ближния си, за хората, които обича! Коректив за това са децата. Те забелязват новата прическа, нокти, грим, хубавата кожа. Целуват те след баня.....запаметяват..... и след време повтарят същия ритуал. КРАСОТАТА Е ЧИСТОТА..... ВЪВ ВСИЧКО. 
Софи жирафчето-www.sophiegiraffe.bg

Интервю: Слава Георгиева


Share on Google Plus

Happy mama

"Усмивка никъде не се продава, но има я в неограничен запас. Тя само като дар се дава и безкрайно ценна е за нас. Не трябва ти да си вълшебна, да омайваш с чудеса, а трябва просто да носиш името най-щастлива мама на света!"